Thirongad to polis, miasto-państwo, niezależna forteca zamieszkana przez Uratai, ludzki ród nazywany przez wielu Barbarzyńcami. Silnie ufortyfikowane miasto wraz z licznymi plemionami zamieszkującymi północne i wschodnie granie masywu Ghuz Dun oraz Gór Goldstar liczy łącznie kilkadziesiąt tysięcy ludzi.
Wytrwały lud o surowych obyczajach i prostej kulturze trawiony jest przez liczne konflikty międzyplemienne, na które sam Thirongad i rządząca tam Starszyzna przyzwalają ze względu na tradycję. Niemniej jednak, na przestrzeni wieków w chwilach zagrożenia zewnętrznego wykazywał się znaczną siłą - dość wskazać, że pierwszą kronikarską wzmianką o Uratai było ich zwycięstwo w bitwie przeciw najeżdżającym ich ziemie Krasnoludom na początku Drugiej Ery. Zresztą, przez kolejne stulecia zarówno Turon, jak i Morlis próbowały wyplenić Ludzi z północno-wschodnich gór i choć z czasem udało im się wywalczyć nieco terytorium, to nigdy nie zdobyli Thirongadu i nie mieli szans na całkowite zwycięstwo.
Żyjące w mroźnym, ciężkim klimacie, plemiona robią to, co potrafią najlepiej - łowią ryby pod lodem, polują, ubierają się w grube skóry i obwieszają trofeami. Choć życie ich nie rozpieszczało, zawsze dawali sobie radę. Teraz dodatkowo zagrażają im demony z Wieży, skrzętnie polujące na odosobnione plemiona i samotnych myśliwych, każdego dnia odbierając życie jakiemuś Barbarzyńcy, co dnia odgryzając im kolejny kawałek ziemi. Uratai wycofują się niechętnie w stronę Thirongadu, ale mniej ziemi oznacza mniej żywności. Co mądrzejsi już widzą nadchodzące kłopoty, gdy tak wielu nieokrzesanych wojowników znajdzie się na stosunkowo małej przestrzeni, ale większość ludzi żyje w błogiej nieświadomości.
Thirongad posiada nawet kilka kopalń, w których wykorzystuje się prymitywne narzędzia, a później wykonuje prosty oręż. Przez wiele wieków najlepsze bronie, jakimi Barbarzyńcy władali były kupione lub zdobyte w walce z Krasnoludami - choć za środek płatności lud ten nie używa bezużytecznego złota, to zawsze znalazło się kilku bardziej przedsiębiorczych osobników, którzy to złotem właśnie handlowali z nielicznymi przybywającymi w te strony kupcami. Dziś jednak Uratai są bardziej odizolowani od świata niż kiedyś - otaczają ich lodowate wody mórz, najwyższe góry na świecie i Splugawione Ziemie.
Sama forteca i jej podgrodzie liczy kilka tysięcy mieszkańców - niepodobna podać konkretnej liczby, ponieważ ciągle napływają uchodźcy z co bardziej odległych terenów, budując na szybko byle jakie chaty pod murami. Wewnątrz twierdzy mieszkają najstarsi i najzdolniejsi wojownicy wraz z rodzinami, szamani i bogate rody. Mieści się tam też chram u stóp niezwykłego zjawiska - ogromnej, doskonale pionowej i gładkiej ściany z czarnej skały. Wiedza o jej pochodzeniu przepadła nawet wśród szamanów, ale stare legendy mówią, że gdy nadejdzie właściwy czas, wyjdzie z nich Stworzyciel i poprowadzi dzielnych Uratai przeciw słabym i niedołężny. Same legendy zapewne zostały zdeformowane na przestrzeni wieków, ponieważ Uratai oddają cześć trzem żywiołom (ogniu, wiatru, lodowi), a nie spersonifikowanym bóstwom.
Poza twierdzą rozciąga się podgrodzie z małymi kapliczkami, targowiskiem i domami większości mieszkańców, którzy trudnią się prostym rzemiosłem i przetwarzaniem płodów rolnych oraz żywności zdobytej na polowaniach lub grabieżach.
- Organizacja
- - Archiwum
- Zasady gry i świat przedstawiony
- - Atlas
- - - Podstawy
- - - Rasy
- - - Geografia
- - - Bóstwa i świątynie
- - - Biblioteka Uniwersytetu Oros
- - - - Dział wiedzy przydatnej
- - - - Dział wiedzy dodatkowej
- - - - - Magia
- - - - - Historia i Kultura
- - - - - Rzemiosło, nauka
- - - - - Inne
- - - - Dział Archiwum
- - - - Prace konkursowe – zbiór dzieł
- - - - Pamiętniki Herbian
- - - Wieści ze świata
- - Kartoteka
- - - Archiwa
- - - NPC niekanoniczni
- - - Przykładowe karty postaci [dział w przebudowie]
- Północ
- - Salu
- - - Port Salu
- - - Wolne Księstwo Petram
- - Splugawione Ziemie
- - - Morlis
- - - Zachodnie Ghuz Dun
- - Thirongad
- - - Twierdza
- - Turon
- - - Stolica
- - - Tunel
- - Ziemie niczyje
- Keron
- - Królewska prowincja
- - - Saran Dun
- - - - Akademia Mniejsza
- - - Biały Fort
- - - Nowe Hollar
- - - - Akademia Sztuk Magicznych
- - - Heliar
- - Księstwo Grenefod
- - - Grenefod
- - Książęca prowincja
- - - Qerel
- - Zachodnia prowincja
- - - Irios
- - - Srebrny Fort
- - Południowa prowincja
- - - Oros
- - - - Uniwersytet w Oros
- - - Zaavral
- - Wschodnia prowincja
- - - Meriandos
- - Księstwo Ujścia
- - - Ujście
- - Gryfie Gniazdo
- - - Zamek
- Fenistea
- - Wyspa Kryształowego Powiewu
- - - Stolica - Asvahill
- - Fenistea - puszcza
- - - Lea`Fenistea - dawna stolica
- - Bagna Serathi
- Urk-hun
- - Zachodnia baronia
- - - Czarne Mury
- - - Czarcie Góry
- - - Everam
- - Wschodnia baronia
- - - Karlgard
- - - - Karlgardzka Akademia Czarnoksięstwa
- - - Wushoh
- - Baronia Varulae
- - - Varulae
- - - Deszczowy Matecznik
- - - Tsu`rasate
- Archipelag
- - Taj`cah
- - - Stolica
- - Chandi
- - - Dekha Chandi
- - Erola
- - - Port Erola
- - Kattok
- - - Ina'Kattok
- - - Da'kattok
- Podmrok
- - Klan Wędrujących
- - Klan Poszarpanej Rany
- - Klan Księżycowej Doliny
- - Sprowadziciele Słońca
- - Klan Wodnej Gwiazdy
- Poza Herbią
- - Karczma
- - - Księga niesamowitych opowieści
- - - Śmietnisko
- - - - Cele gladiatorów
- - - - Arena
- - - - Warsztat Alta i Vasa
- - - - Strategiczne Sesje PBF
- - - - Gra strategiczna
- - - Chatka na Kurzej Nóżce
- - Galeria
- - Bramy
- - - Wygasłe portale