Miano: Cassivellaunus (z Dwugryfów)
Płeć: mężczyzna
Wiek: na oko mniej niż trzy dekady
Rasa: człowiek
Pochodzenie: Prowincja Książęca
Wygląd:
Biały. Biały we wszystkich odcieniach bieli, od tej zszarzałej przez mleczną aż po puchowo-śnieżną, rażącą oczy jak wczesne słoneczne promienie. Widać, że przywiązuje wielką wagę do kroju tego, co na siebie zakłada. Zwykle decyduje się na następującą kombinację: aksamitny żupan ze sznurowanymi rękawami, pod nim luźne spodnie wpuszczone w wysokie buty, z wierzchu krojony po rycersku kaftan (bez herbu), nań jeszcze czasem lekki płaszcz. Tak oto łączy styl ziemianina z profesją maga.
Można dodać, iż nie nosi żadnych nakryć głowy, jednakże często goszczą mu na dłoniach jedwabne rękawiczki. Na wsiach i w miejscach dotkniętych zakaźnymi chorobami zakłada gipsową maskę typu medico della peste.
Jeśli chodzi o prosty fenotyp: Cassivellaunus jest młodym mężczyzną, choć o trudnym do dokładnego określenia wieku, a to ze względu na dziwaczny typ urody przywodzącej w pierwszym skojarzeniu śladowe cechy elfie – układ oczu, kości policzkowe – ktoś, kto się zna, mógłby się ostrożnie pokusić o twierdzenie, że pradziad Cassiva po kądzieli był elfem.
Ciemnooki i ciemnowłosy, raczej niewinnie atrakcyjny niż przystojny, raczej szlachetkowaty aniżeli drapieżny i wreszcie spowity gęstą, nieomal duszną aurą nadzwyczajności. Trudno stwierdzić czy magicznej.
Znaki szczególne:
- Pachnie ozonem, elfimi perfumami i krochmalem. Zawsze.
- Znać w nim pana. Zniewieściały gest, dobór słów i bogate odzienie zdradzają jego pochodzenie.
- Po obce przedmioty sięga wyłącznie przez illuminowaną imieniem chusteczkę.
Informacje i plotki:
O rodzinie Cassivellaunusa:
- Dwugryfowie faktycznie mają w herbie gryfa o dwóch głowach.
- Ród kiedyś był przeklęty, choć szczegóły nie są znane.
- Osobą, która zdjęła klątwę, był właśnie Cassivellaunus.
- Związani ze stronnictwem księcia Jakuba.
- Główna linia rodu jest we władaniu kobiet - ciotek Cassiva.
- Poza czarodziejem mężczyźni w rodzinie nie mają żadnych wpływów.
- Rzeczone ciotki mają lekkie obyczaje.
- Swego czasu Dwugryfowie słynęli na całą Prowincję hucznymi orgiami.
- Teraz słyną jako intryganci i szantażyści na salonach.
- Gdy inni szlachcice czasem utrzymują Czarodziejów, Dwugryfowie utrzymują zwykłą wiedźmę.
- Praktykowali kazirodztwo.
- Matka Cassiva była pomylona, rozszarpały ją wilki.
- Pięć Czarnych Wdów i Wiedźma - tak nazywają dwór złośliwi.
o Cassivellaunusie:
- Jest naprawdę sławną personą: jako uczony i czarodziej. Wszyscy o nim coś słyszeli.
- Ponoć zajmuje bardzo wysokie stanowisko wśród magów, znają go też na Archipelagu.
- Właściwie to nie wiadomo, co jest obiektem jego badań.
- Sam król zaprosił go na stanowisko doradcy. Cassiv odrzucił propozycję.
- Tytułuje się Skromnym Terminatorem Sztuki Tajemnej.
- Piastunką Cassiva była wiedźma. Na dworze nazywano ją wiedźmą chrzestną.
- Jest całkiem wyrozumiałym panem feudalnym. Chłopi się na niego nie skarżą.
- Nie jada ryb. Nigdy. Zapytaj go, dlaczego.
- W istocie jest diabelstwem, efektem spotkania wiedźmy i czarta.
- Nie cierpi kotów.
- Jego majordomusem jest upiór.
- Jest niezwykle zamożny, choć mieszka w zrujnowanym dworku. Zimą przenosi się do zamku.
- Miał kiedyś romans z rusałką. Skończyło się na tym, że prawie go utopiła.
- Samotnie wyruszył na Wyspy Umarłych. I wrócił.
- Zaopatruje trucicieli za całkiem niezłą cenę.
- Uczeni wszystkich królestw cytują w rozprawach jego życiowe dzieło, nieukończoną nadal kronikę: Traktat o magii nietraktujący...
- Niezdrowo interesuje się nekromancją i demonologią. Bez szlachetnych pobudek.
- Podobno chce wrócić do swego piekielnego ojca i tęsknie spogląda w kierunku Wieży.
- Nosi rękawiczki, ponieważ jego dłonie to gołe kości.
- Spędza całe dnie po prostu patrząc na klepsydrę.
- Ma bogatą kolekcję dziwacznych przedmiotów.
Wśród magów:
- Jest autorem projektu wymiany studentów między czarodziejami Keronu i Archipelagu.
- Był bardzo niepokornym uczniem.
- Cieszył się specjalnymi względami u rektora Akademii w Oros.
- Swego czasu nie chciano go dopuścić do egzaminu na pełnoprawnego maga, ponieważ był zbyt młody.
- Teraz jest wykładowcą tejże Akademii. Na wiecznym urlopie.
- Ponoć swoje wysokie, acz niesprecyzowane stanowisko zawdzięcza licznym oszustwom, przekupstwom, szantażom i groźbom.
- Jego towarzystwo nie jest zdrowe dla czarujących. Plotka jednak nie mówi dlaczego.
Widoczny ekwipunek: białe odzienie, juczny osioł z sakwojażem, czasem świta.
- Organizacja
- - Archiwum
- Zasady gry i świat przedstawiony
- - Atlas
- - - Podstawy
- - - Rasy
- - - Geografia
- - - Bóstwa i świątynie
- - - Biblioteka Uniwersytetu Oros
- - - - Dział wiedzy przydatnej
- - - - Dział wiedzy dodatkowej
- - - - - Magia
- - - - - Historia i Kultura
- - - - - Rzemiosło, nauka
- - - - - Inne
- - - - Dział Archiwum
- - - - Prace konkursowe – zbiór dzieł
- - - - Pamiętniki Herbian
- - - Wieści ze świata
- - Kartoteka
- - - Archiwa
- - - NPC niekanoniczni
- - - Przykładowe karty postaci [dział w przebudowie]
- Północ
- - Salu
- - - Port Salu
- - - Wolne Księstwo Petram
- - Splugawione Ziemie
- - - Morlis
- - - Zachodnie Ghuz Dun
- - Thirongad
- - - Twierdza
- - Turon
- - - Stolica
- - - Tunel
- - Ziemie niczyje
- Keron
- - Królewska prowincja
- - - Saran Dun
- - - - Akademia Mniejsza
- - - Biały Fort
- - - Nowe Hollar
- - - - Akademia Sztuk Magicznych
- - - Heliar
- - Księstwo Grenefod
- - - Grenefod
- - Książęca prowincja
- - - Qerel
- - Zachodnia prowincja
- - - Irios
- - - Srebrny Fort
- - Południowa prowincja
- - - Oros
- - - - Uniwersytet w Oros
- - - Zaavral
- - Wschodnia prowincja
- - - Meriandos
- - Księstwo Ujścia
- - - Ujście
- - Gryfie Gniazdo
- - - Zamek
- Fenistea
- - Wyspa Kryształowego Powiewu
- - - Stolica - Asvahill
- - Fenistea - puszcza
- - - Lea`Fenistea - dawna stolica
- - Bagna Serathi
- Urk-hun
- - Zachodnia baronia
- - - Czarne Mury
- - - Czarcie Góry
- - - Everam
- - Wschodnia baronia
- - - Karlgard
- - - - Karlgardzka Akademia Czarnoksięstwa
- - - Wushoh
- - Baronia Varulae
- - - Varulae
- - - Deszczowy Matecznik
- - - Tsu`rasate
- Archipelag
- - Taj`cah
- - - Stolica
- - Chandi
- - - Dekha Chandi
- - Erola
- - - Port Erola
- - Kattok
- - - Ina'Kattok
- - - Da'kattok
- Podmrok
- - Klan Wędrujących
- - Klan Poszarpanej Rany
- - Klan Księżycowej Doliny
- - Sprowadziciele Słońca
- - Klan Wodnej Gwiazdy
- Poza Herbią
- - Karczma
- - - Księga niesamowitych opowieści
- - - Śmietnisko
- - - - Cele gladiatorów
- - - - Arena
- - - - Warsztat Alta i Vasa
- - - - Strategiczne Sesje PBF
- - - - Gra strategiczna
- - - Chatka na Kurzej Nóżce
- - Galeria
- - Bramy
- - - Wygasłe portale