Niektórzy już wiedzą, niektórzy się mogą domyślać – od dawien dawna staraliśmy się wprowadzać zmiany na forum mające sprawić, że rozgrywka będzie przyjaźniejsza dla Bardów i Graczy, a także zwyczajnie prostsza. Swoistym projektem Alfa był event Zaćmienia (a pre-alfą Kattok). Wtedy też zrobiliśmy mały rework magii, starając się wszystko to jakoś ułożyć. Na magii jednak się to nie skończy i temu właśnie będzie służył ten temat – zapisywaniu postępów nad pracami przy forum oraz dodawaniu przyszłych rzeczy, nad którymi będziemy chcieli się pochylić.
Skąd jednak taki pomysł się wziął?
Herbia na poletku PBFowym siedzi dobre kilkanaście lat i to praktycznie bez przerwy. Możemy pochwalić się, iż jesteśmy jednym z najstarszych forów, ale bolączka, jaką przechodzi administracja, to raczej stagnacja pod względem mechaniki i porządkowania lore. Przez wiele lat nic się nie zmieniało i chociaż to działa, może w końcu działać jeszcze lepiej, prawda? Dlatego też wprowadzamy poniżej logi dotyczące wszystkiego, co staramy sie wprowadzić. Ważna uwaga - dat nie podajemy, ponieważ dedlajny są dla leszczy i szczególnie przy obowiązkach w życiu może być trudno o ich dotrzymanie. Obiecujemy jednak, że najważniejsze punkty pojawią się naprawdę niedługo.
Planowe zmiany i ulepszenia:
- Segregacja i rework Atlasu – jedną z największych naszych bolączek jest Atlas, który przez lata rozrastał się w zabójczym tempie. Doceniamy kreatywność graczy, którzy chcieli rozwijać świat przedstawiony Herbii, jednak doskonale wiemy, że dla kogoś, kto pojawia się tutaj pierwszy raz, ilość tematów i tego, jak one są rozsiane, po prostu przytłacza. Dlatego pracujemy nad stworzeniem przystępnego tematu, który będzie jednym wielkim odnośnikiem do tego, co nowy gracz musi przeczytać do stworzenia KP, co może, aby stworzyć bardziej wiarygodną postać oraz to, co jest przydatne, ale totalnie niewymagane. Ponadto zmienimy Bibliotekę, tworząc odpowiednie subfora, do których przerzucimy odpowiednie teksty... a także je zweryfikujemy zapobiegawczo. Będziemy także kontynuować rework Podstaw, Geografii, Ras i Religii, które potrzebują nowych opisów. Po wyjęciu przydatnych informacji, usuniemy także Akademię, która jest bardzo chaotycznym tworem.
- Karta Postaci — tutaj przysłowiowi rabini są podzieleni, jednak trzeba będzie zrzucić tę bombę. Jednym z naszych większych wyzwań jest totalny rework mechanicznego aspektu KP. Stara wersja istnieje tak długo, jak samo forum, z nielicznymi tylko zmianami, i jakkolwiek sentymentalni jesteśmy, tak ilość punktów, umiejętności i niewyraźnych opisów przytłacza czasami starych wyjadaczy, a co dopiero nowych. Poprzedni system jest więc niepotrzebnie rozwleczony i skomplikowany, nad czym będziemy siedzieć, starając się zostawić szkielet starych punktów. Będzie to także okazja do jasnego rozwinięcia systemu rozwoju, który w nowej odsłonie będzie bardziej satysfakcjonujący. W skrócie – lekkie zmiany Atrybutów, ograniczenie i skondensowanie umiejętności, a także nowy, przystępny system walki. Jakiekolwiek konwersje będą następstwem tej zmiany, zostaną one oczywiście wprowadzone tak, aby stare postacie nie straciły nic na tym.
Och, ktoś wspominał czasem o ogólnodostępnych Kartach Postaci? Tak, chyba my. - Medale — razem z mechaniką na celowniku znajdują się medale, które są ściśle powiązane z punktami. We wstępnym zamyśle jest plan usunięcia nagrody w postaci gry nietypowymi rasami (które w większości przypadków przejdą po prostu na grę na start — oczywiście przy odpowiednim ich opisaniu), skupiając się bardziej na nagrodach punktowych, które są najbardziej satysfakcjonującą nagrodą za udział w życiu forum. Progi, jakie należy osiągnąć, także zostaną docelowo zmniejszone, uatrakcyjniając rozgrywkę i zachęcając do udziału w konkursach i zabawach.
- Nowe szaty forum — to jest oczywiście jeszcze niewiadoma przyszłość, ale zamierzamy zmodyfikować szatę graficzną, układ forum i wszelkie opisy. Nowe graficzki, domena, no i oczywiście porządki w tematach (syzyfowe, acz niezbędne zadanie). A być może i jakiś ładny kreator postaci, huh?
- Kości — i to nawet nie w fazie alfa, raczej na zasadzie pomysłu. Tutaj ważna rzecz — nie zamierzamy wprowadzać obowiązkowego systemu rzucania kośćmi, jednak chcemy coś fakultatywnego, aby Bardowie i Gracze za obopólną zgodą mogli rozstrzygać niektóre rzeczy w sposób losowy. Ot, dodatek dla tych świrów, którym sam storytelling nie wystarcza (a może i jakieś pvp dzięki temu by przywiało?)
- Event — nie mówiąc o tym za dużo (co sprytniejsi i nie mówię tutaj o naszych drogich Bardach, mogą wyłapywać pierwsze wskazówki), planujemy globalny, dłuższy event, który będzie miał za zadanie uporządkowanie tego bałaganu, jakim jest Herbia pod względem lore (a być może też wprowadzi nowy system prowadzenia sesji, kto wie). Event, który domknie ciągnące się latami inne eventy, ustawi świat do pionu i zaprowadzi status quo. Dla osób niechętnych do rozwiązywania światowych zagadek, nie będzie w razie czego przymusu uczestniczenia, ale uprzedzamy — nikt nie uniknie plotek i napomknień.
A słowem zakończenia — wypatrujcie nowych wpisów do naszego małego dzienniczka, w którym będziemy was informować o najnowszych wprowadzonych zmianach i nowych pomysłach na to, jak odświeżyć Herbię.
Z pozdrowieniami,
Administracja Herbii