Miano: Dandre Birian
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 30 (urodzony w 60)
Rasa: Człowiek
Pochodzenie: Saran Dun
Wygląd: Bogowie najwyraźniej spojrzeli na niego łaskawym okiem. Dandre jest niesamowicie przystojnym, młodym mężczyzną, skradającym spojrzenia wielu kobiet na salonach, czy na ulicy.
Jest dość wysoki i dobrze zbudowany. Po wielu podróżach i wystawianiu się na działanie słońca, jego karnacja przybrała ładny, ciemnawy odcień. Swoje średniej długości, kruczoczarne włosy zazwyczaj nosi rozpuszczone, a zbłąkane kosmyki włosów czasem spływają mu na czoło. Twarz barda najczęściej zdobi krótki, zadbany zarost.
Ma ciemnoniebieskie, według wielu dam, śliczne oczy. Przez prawą stronę jego ust przechodzi mała, dawno zbielała blizna, będąca pamiątką po kamieniu, którym cisnął w niego jakiś mężczyzna przed paroma laty. Pewnie miał powód.
Jak na muzyka przystało, ma bardzo miły dla ucha głos. Nawet podczas zwykłej rozmowy, często pojawia się w nim jakaś lekka, śpiewna nuta. Zboczenie zawodowe?
Pod ubraniem kryje się dobrze wyrzeźbione ciało, przyozdobione kilkoma innymi bliznami. W końcu nie zawsze uda się sparować cios, nieprawdaż? Na plecach barda widnieją nadal dość dobrze widoczne ślady po chłoście.
Nie jest modnisiem, jednakże lubi dobrze wyglądać. Zazwyczaj ma na sobie czarną, jedwabną koszulę, z wyszywanymi złotą nicią mankietami i pozłacanymi guzikami. Do tego ubiera zwykłe, ciemne spodnie i buty podróżne. Na dłonie często naciąga skórzane rękawiczki bez palców.
Jego strój podróżny nieco różni się od tego, w którym pokazuje się na co dzień.
Jedwabną koszulę zastępuje jej trwalszy odpowiednik, lecz niknie, przysłonięta ciemnoszarą kamizelką z utwardzanej skóry i grubawym czarnym płaszczem, wyszywanym, o dziwo, złotą nicią.
Buty i spodnie pozostają bez zmian. Wygodne to i dobre, więc po co zamieniać?
Niemal nigdy nie rozstaje się z dobrej jakości stalowym mieczem, wepchniętym za pas. Broń pozbawiona jest niepotrzebnych ozdób. Ot, prosta, wygodna rękojeść i długie, lśniące ostrze.
Przez pierś przewiązany ma skórzany pas, przytrzymujący lutnię na jego plecach. Sam instrument jest naprawdę misternej roboty, zrobiony z najlepiej rezonującego drewna i przyozdobiony misternymi, roślinnymi wzorami.
Znaki szczególne: - Dawno zbielała blizna, przechodząca przez prawą stronę ust
- Ponadprzeciętna uroda
- Ślady po chłoście na plecach
- Delikatne jak na męża dłonie, widać że chłop do pracy fizycznej nieskory...
Informacje i plotki: - bardzo dobry szermierz
- często się pojedynkuje
- został wydziedziczony przez ojca i wyrzucony z rodzinnej posiadłości
- syn wpływowego kupca z Saran Dun...
- ponoć z nieprawego łoża
- niesamowicie utalentowany muzyk, pomimo młodego wieku już zdobył znaczne uznanie w Keronie i nie tylko.
- Ponoć zawarł pakt z demonem. Zaprzedał mu swoją duszę w zamian za wyzwolenie talentu.
- ponoć przez jakiś czas parał się wojaczką jako najemnik
- hulaka, bawidamek i uwodziciel, zmienia kobiety jak rękawiczki
- narobił sobie sporo wrogów wśród męskiej części szlachty... < ciekawe czemu? >
- ponoć miał powiązania z ruchem oporu w Ujściu i aktywnie wspomagał ich w walce z okupantem
Widoczny ekwipunek: - Dobrej jakości stalowy długi miecz obosieczny, bez zbędnych ozdób; otwarta rękojeść, prosty owinięty skórą trzon i prosty jelec.
- Lutnia z drewna świerkowego, przyozdobiona misternymi roślinnymi wzorami
- Prosta fletnia wepchnięta za pasek
- Torba podróżna
- Manierka z winem
- Skórzane rękawiczki bez palców
KP
- Organizacja
- - Archiwum
- Zasady gry i świat przedstawiony
- - Atlas
- - - Podstawy
- - - Rasy
- - - Geografia
- - - Bóstwa i świątynie
- - - Biblioteka Uniwersytetu Oros
- - - - Dział wiedzy przydatnej
- - - - Dział wiedzy dodatkowej
- - - - - Magia
- - - - - Historia i Kultura
- - - - - Rzemiosło, nauka
- - - - - Inne
- - - - Dział Archiwum
- - - - Prace konkursowe – zbiór dzieł
- - - - Pamiętniki Herbian
- - - Wieści ze świata
- - Kartoteka
- - - Archiwa
- - - NPC niekanoniczni
- - - Przykładowe karty postaci [dział w przebudowie]
- Północ
- - Salu
- - - Port Salu
- - - Wolne Księstwo Petram
- - Splugawione Ziemie
- - - Morlis
- - - Zachodnie Ghuz Dun
- - Thirongad
- - - Twierdza
- - Turon
- - - Stolica
- - - Tunel
- - Ziemie niczyje
- Keron
- - Królewska prowincja
- - - Saran Dun
- - - - Akademia Mniejsza
- - - Biały Fort
- - - Nowe Hollar
- - - - Akademia Sztuk Magicznych
- - - Heliar
- - Księstwo Grenefod
- - - Grenefod
- - Książęca prowincja
- - - Qerel
- - Zachodnia prowincja
- - - Irios
- - - Srebrny Fort
- - Południowa prowincja
- - - Oros
- - - - Uniwersytet w Oros
- - - Zaavral
- - Wschodnia prowincja
- - - Meriandos
- - Księstwo Ujścia
- - - Ujście
- - Gryfie Gniazdo
- - - Zamek
- Fenistea
- - Wyspa Kryształowego Powiewu
- - - Stolica - Asvahill
- - Fenistea - puszcza
- - - Lea`Fenistea - dawna stolica
- - Bagna Serathi
- Urk-hun
- - Zachodnia baronia
- - - Czarne Mury
- - - Czarcie Góry
- - - Everam
- - Wschodnia baronia
- - - Karlgard
- - - - Karlgardzka Akademia Czarnoksięstwa
- - - Wushoh
- - Baronia Varulae
- - - Varulae
- - - Deszczowy Matecznik
- - - Tsu`rasate
- Archipelag
- - Taj`cah
- - - Stolica
- - Chandi
- - - Dekha Chandi
- - Erola
- - - Port Erola
- - Kattok
- - - Ina'Kattok
- - - Da'kattok
- Podmrok
- - Klan Wędrujących
- - Klan Poszarpanej Rany
- - Klan Księżycowej Doliny
- - Sprowadziciele Słońca
- - Klan Wodnej Gwiazdy
- Poza Herbią
- - Karczma
- - - Księga niesamowitych opowieści
- - - Śmietnisko
- - - - Cele gladiatorów
- - - - Arena
- - - - Warsztat Alta i Vasa
- - - - Strategiczne Sesje PBF
- - - - Gra strategiczna
- - - Chatka na Kurzej Nóżce
- - Galeria
- - Bramy
- - - Wygasłe portale