Vatt'ghern

1
Obrazek
Fabuła
  2 kwietnia 1268 roku — po siedmiu latach wyniszczających wojen, Królestwa Północy podpisują z cesarstwem Nilfgaardu traktat pokojowy w Cintrze, zwany od tamtej pory Pokojem Cintryjskim. Wojenna zawierucha zmieniła oblicze świata na dobre, a Północ pozostawiła choć wolną, to słabą, zrujnowaną i dymiącą jeszcze pożogą. Cesarz Emhyr van Emreis liże zranioną dumę nad Albą, a zwycięscy władcy Północy czynią to, co muszą — odbudowują — oraz to, co zdają się od lat jedynie potrafić — znów wojują między sobą. Od czterech lat trwają potyczki, spory i negocjacje o ziemie rozdarte przez Nilfgaard, każdy skrawek, każdy słupek na granicy i łan pola, który da się obsiać. Tymczasem w splamionych krwią miejscach niegdysiejszych bitew nadal grasują wydłubujące mięsiwo i kości spod pancerzy trupojady, dzikie bestie podchodzą pod chałupy, po wsiach i gościńcach tułają się sieroty oraz bezdomne wdowy, a lud cierpi głód i ubóstwo, podczas gdy miejskie szpitale nie nadążają z tłumieniem kolejnych epidemii. Zbójcy i bandyci czują się śmiało jak nigdy dotąd. Na traktach zza drzew szyją z łuków Scoia’tael, całe komanda zbuntowane sztucznemu państwu Dol Blathanna i rzucające się do ostatniego rozpaczliwego zrywu przeciwko ludziom. W mroźne wieczory wiatr wyje jak potępieniec, a w jego skowycie i w burzy słychać tętent Dzikiego Gonu.

Przełom Yule i Imbaelk, rok 1272 — roztopy, zima schodzi lodem z gór, doliny zaczynają oddychać ciepłym powietrzem. Cztery lata od Pokoju Cintryjskiego. Niektórzy mawiają pogodnie, że oto Północ przetrwała Czas Ognia i Pogardy — inni, że ten dopiero nadchodzi.

Miejsce akcji
Obrazek
  Tym razem zapraszamy graczy do odnalezienia się w barwnym, ludnym mieście Novigrad, niepisanej stolicy handlu oraz tygla wszystkich ras i kultur Północy. Na jego giełdach w jeden dzień można zdobyć lub stracić bogactwo życia, z ulic wykładanych brukiem i obsadzonych klombami kwiecia zbłądzić w błotnisty zaułek, gdzie powitają nas pałką w łeb w najlepszym wypadku, nożem pod żebra w najgorszym. Wielu nie w smak są niezliczone zagrożenia uwikłanego w intrygi i polityczne oraz finansowe porachunki grodu, surowe teokratyczne rządy, których wzrokowi nie sposób umknąć czy nieustanne starcia o wpływy i autorytet — od zmagań o kontrolę przestępczych zakątków Starego Miasta, po prawdziwe walki lwów na miejskiej giełdzie i elekcjach nowych reprezentantów władzy. Ci mogą szukać swobody poza murami Novigradu, w lasach i dolinach Delty Pontaru — tam problemy są proste. Większość posiada kły i pazury. Te bardziej skomplikowane pakują opierzoną szaro strzałę między łopatki intruza, zanim ten zorientuje się, że wkroczył na tereny upatrzone sobie przez komando Scoia’tael. By mieć zaś pewność, że się tam nie wkracza, starczy trzymać się miasta lub wsi. Lub uchodzących za nawiedzone Kurhanów. Tam nawet Wiewiórki — nawet bestie z dziczy — nie ośmielają się zapuszczać.


Obrazek

Pozostałe informacje
Obrazek
Kim jesteśmy? Vatt’ghern to storytellingowy PBF umiejscowiony w uniwersum sagi „Wiedźmin”. Oparty został na kanwie porzuconego przez administrację forum Vedymin PBF, stając się niejako jego kontynuacją i alternatywą dla tych, którzy wciąż są zainteresowani przygodami w świecie Sapkowskiego. W naszych założeniach leży swobodna rozgrywka, oparta na gawędzie i zaangażowaniu gracza w rozwój swojej postaci oraz jego pomysłowości. Nad fabułą czuwać mają Mistrzowie Gry, którzy służą za arbitrów oraz ostateczny głos w rozstrzyganiu o powodzeniu akcji podejmowanych przez postacie bądź wynikach walk. Nadają oni także kierunek dziejom świata i prowadzą całe przygody oraz wydarzenia fabularne. Przede wszystkim jednak, ich rolą jest czuwanie nad inwencją graczy jako główną napędową rozgrywki na forum.
Co oferujemy? • Wierne odwzorowanie wiedźmińskiego świata oraz jego klimatu
• Bogactwo fabularnych lokacji i możliwości odgrywania postaci
• Wysoką jakość prowadzonych przygód
• Klimatyczną szatę graficzną
• Prostą i satysfakcjonującą mechanikę uzupełniającą aspekty fabularne
• Wgrany system rzutów kości (na użytek mechaniki oraz minigier)
• Regularne techniczne aktualizacje forum
• Liczne pomocne artykuły na temat świata gry
• Pomoc przy tworzeniu karty postaci i we wszystkich innych kwestiach forumowych
• Miłą i koleżeńską atmosferę
Czego wymagamy? • Odrobiny wyobraźni
• Mile widziana znajomość świata „Wiedźmina”

Obrazek
Do zobaczenia na szlaku!
Ostatnio zmieniony 12 gru 2018, 23:38 przez Guede [Bot], łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Vatt'ghern

2
Obrazek

Cni Herbianie i Herbianki!

Z rozkazu cesarza Vatt'gherna, Jaśnie Oświeconego Carewicza Ivana, dla uhonorowania wieloletniego sojuszu łączącego zaprzyjaźnione fora, ogłasza się specjalny przywilej dla przybywających z Herbii do Novigradu podróżnych. Wszyscy poddani Cesarzowej Aishele, którzy przekraczając bramy Wolnego Miasta potwierdzą swoje pochodzenie w stosownym dokumencie zwanym Kartą Postaci, mogą liczyć na jednorazowe świadczenie pieniężne w wysokości 50 denarów do rozporządzenia na ekwipunek startowy. Niech wiadome będzie również wszem i wobec, że z miejsca po znalezieniu się wewnątrz murów, zostaną nagrodzeni medalem „Swojak”, gdyż wszyscy Herbianie i Herbianki są nam mili i biada, temu, kto by im wstrenty czynił.

Postscriptum: W razie ewentualnych wątpliwości, weryfikacją pochodzenia zajmie się tutejszy ambasador i herold Jego Cesarskiej Mości, Sir Gouda. Carską wolą i rozporządzeniem jest także to, by przyłapanych na oszustwie hochsztaplerów i naciągaczy wsadzać do worków, te zaś wrzucać do jezior.


Podpisano, Jego Ego Cesarska Mość, z łaski Bogów Cesarz i Samodzierżca wszechwiedźmiński, novigradzki, redański, nilfgaardzki, pan i wielki książę exeterski, piwowar jerozolimski, kat kamienicki, świnia arameńska, niechrzczony łeb, szatańskiego węża potomek, chuj zagięty i tak dalej, i tak dalej, i tak dalej.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bramy”