Okej, już Ci mówię jak to będzie wyglądać. Wezmę przykładową turę i przedstawię kroczek po kroczku. Powiedzmy, że mamy już jedno miasto, w nim parę rzeczy i miał miejsce event w którym odkryłeś, że gdzieś tam jest sobie menhir z jakimiś ciekawymi zapiskami, ale dookoła niego mieszka sobie jakaś neutralna nacja, która nie chce Cię za bardz wpuścić. Będę przedstawiał po kolei, jak to było z fazami w podręczniku. Najlepiej żebyście pisali coś w stylu:
Faza taka i taka - co robisz. Chyba do każdego punktu można dodać jakiś fabularny opis, jeśli taka jest wola gracza
1.) Event - W podręczniku napisałem, że powiadomienie na pw, ale nie jest to warunek, ponieważ większość eventów będzie jawna. W tym musisz się zastanowić co zrobić i napisać to w punkcie pierwszym. Możesz np: Wyrżnąć wszystko co tam mieszka (skutkuje walką), przekupić ich prezentami itp (płacisz 10F) lub skorzystać z tego, że twoja bohaterka to łotrzyk i spróbować przekaść się między ich liniami i zbadać menhir bez ich wiedzy. Piszesz co i jak, a rozwiązanie eventu jest w podsumowaniu tury, które ja piszę.
2.) Faza Władzy
"Jest to moment na ustalenie podatków, wysłanie emisariuszy, wypowiedzenie wojny." Tutaj piszesz czy wysyłasz gdzieś emisariuszy. Jak napisałem w podręczniku: zapisujcie sobie wasze umowy, a najlepiej ślijcie mi też ustalenia itp, bo muszę je mieć. (ogarnianie sytuacji, szpiegowanie, eventy itp).
Przykładowy opis Fabularny: Pierwszego dnia wiosny mury miasta opuściła delegacji dyplomatyczna. Mimo swoich pokojowych celów, pojechali oni wraz z eskortą dwudziestu rycerzy. Nigdy nie wiadomo na co można się natknąć.
Druga strona może za to powiedzieć coś w stylu:
Przybyli posłowie tych wiarołomnych Unitów. Nie dane im było długo mówić, gdyż słowa płynące z ich ust były czystą herezją. Rycerzy więzimy dla okupu, głównemu dyplomacie obcięliśmy język a resztę kazałam spalić. Niech wiedzą, że nie mamy zamiaru z nimi pertraktować.
To już daje temat na event w nast. turze dla pierwszego gracza: szlachta domaga się wykupienia rycerzy.
3.) Faza Frakcji
"W tej fazie czeka nas wiele ważnych decyzji. Co wybudować, ilu gdzie pracowników
(ZL) przypisać, czy zwerbować nowe siły lub wykorzystać specjalne zdolności
bohaterów"
Piszesz czy budujesz coś, jeśli budujesz to ilu ludków tam przypisujesz i co to za konstrukcja. Ważne są też koordynaty, bym mógł to nanieść na mapę.
Przykładowy opis:
Nasi najlepsi konstruktorzy poczęli wznosić fort na osuszonych bagnach. Będzie on ochraniał pobliskie kopalnie. Będzie to trójkątna konstrukcja, z wysokimi murami i strzelistymi wieżami. Dowodzenie nad nim obejmie Baron Eddard von Shwarz.
4.) Faza Wojska
W tej turze możesz ruszać wojskiem, walczyć i oblegać. Normalnie piszesz gdzie idziesz wojskiem, jak idziesz itp. Jak idziecie możecie wysyłać dokładne koordynanty (nie radzę) lub robić screen z czerwoną strzałką czy coś takiego i wrzucać w spoilerach. Mówisz na przykład, którą armię atakujesz a ja już robię rzuty i piszę później o wyniku w podsumowaniu.
Przykładowy opis: Wojska Unii, wypatrzywszy niecnych Sakirowców rzuciły się bez zastanowienia do boju. Dowódca ma za zadanie przesłuchać złapanych przeciwników, następnie niewolników zabrać do stolicy.
5.) Faza Rozliczeń
Tutaj macie rozpisane wasze miasta. Na początku opiszecie je sobie wg podanego schematu, a potem będziecie uzupełniać, tak samo jak wasze statystyki. Jeśli ktoś BARDZO czuje do tego awersję mogę sam wam podliczać, aczkolwiek nie wydaje mi się to aż tak trudne. Miasta dawajcie w spoilerach, coby nie robić zbyt długich postów.
PS: Jako, że wyspa jest nienazwana, sami możecie dawać nazwy odkrytym lokacjom. Bawcie się dobrze. Rev, ty zaczynasz. Niebawem wrzucę posta pierwszego gdzie umieścisz odpowiedni post.
Okej, już Ci mówię jak to będzie wyglądać. Wezmę przykładową turę i przedstawię kroczek po kroczku. Powiedzmy, że mamy już jedno miasto, w nim parę rzeczy i miał miejsce event w którym odkryłeś, że gdzieś tam jest sobie menhir z jakimiś ciekawymi zapiskami, ale dookoła niego mieszka sobie jakaś neutralna nacja, która nie chce Cię za bardz wpuścić. Będę przedstawiał po kolei, jak to było z fazami w podręczniku. Najlepiej żebyście pisali coś w stylu:[b] Faza taka i taka - co robisz[/b]. Chyba do każdego punktu można dodać jakiś fabularny opis, jeśli taka jest wola gracza :)
[b]1.) Event[/b] - W podręczniku napisałem, że powiadomienie na pw, ale nie jest to warunek, ponieważ większość eventów będzie jawna. W tym musisz się zastanowić co zrobić i napisać to w punkcie pierwszym. Możesz np: Wyrżnąć wszystko co tam mieszka (skutkuje walką), przekupić ich prezentami itp (płacisz 10F) lub skorzystać z tego, że twoja bohaterka to łotrzyk i spróbować przekaść się między ich liniami i zbadać menhir bez ich wiedzy. Piszesz co i jak, a rozwiązanie eventu jest w podsumowaniu tury, które ja piszę.
[b]2.) Faza Władzy[/b]
"Jest to moment na ustalenie podatków, wysłanie emisariuszy, wypowiedzenie wojny." Tutaj piszesz czy wysyłasz gdzieś emisariuszy. Jak napisałem w podręczniku: zapisujcie sobie wasze umowy, a najlepiej ślijcie mi też ustalenia itp, bo muszę je mieć. (ogarnianie sytuacji, szpiegowanie, eventy itp).
[b]Przykładowy opis Fabularny:[/b] [i]Pierwszego dnia wiosny mury miasta opuściła delegacji dyplomatyczna. Mimo swoich pokojowych celów, pojechali oni wraz z eskortą dwudziestu rycerzy. Nigdy nie wiadomo na co można się natknąć.[/i]
Druga strona może za to powiedzieć coś w stylu: [i]Przybyli posłowie tych wiarołomnych Unitów. Nie dane im było długo mówić, gdyż słowa płynące z ich ust były czystą herezją. Rycerzy więzimy dla okupu, głównemu dyplomacie obcięliśmy język a resztę kazałam spalić. Niech wiedzą, że nie mamy zamiaru z nimi pertraktować.[/i]
To już daje temat na event w nast. turze dla pierwszego gracza: szlachta domaga się wykupienia rycerzy.
[b]3.) Faza Frakcji[/b]
"W tej fazie czeka nas wiele ważnych decyzji. Co wybudować, ilu gdzie pracowników
(ZL) przypisać, czy zwerbować nowe siły lub wykorzystać specjalne zdolności
bohaterów"
Piszesz czy budujesz coś, jeśli budujesz to ilu ludków tam przypisujesz i co to za konstrukcja. Ważne są też koordynaty, bym mógł to nanieść na mapę.
Przykładowy opis: [i]Nasi najlepsi konstruktorzy poczęli wznosić fort na osuszonych bagnach. Będzie on ochraniał pobliskie kopalnie. Będzie to trójkątna konstrukcja, z wysokimi murami i strzelistymi wieżami. Dowodzenie nad nim obejmie Baron Eddard von Shwarz. [/i]
[b]4.) Faza Wojska[/b]
W tej turze możesz ruszać wojskiem, walczyć i oblegać. Normalnie piszesz gdzie idziesz wojskiem, jak idziesz itp. Jak idziecie możecie wysyłać dokładne koordynanty (nie radzę) lub robić screen z czerwoną strzałką czy coś takiego i wrzucać w spoilerach. Mówisz na przykład, którą armię atakujesz a ja już robię rzuty i piszę później o wyniku w podsumowaniu.
Przykładowy opis: Wojska Unii, wypatrzywszy niecnych Sakirowców rzuciły się bez zastanowienia do boju. Dowódca ma za zadanie przesłuchać złapanych przeciwników, następnie niewolników zabrać do stolicy.
[b]5.) Faza Rozliczeń[/b]
Tutaj macie rozpisane wasze miasta. Na początku opiszecie je sobie wg podanego schematu, a potem będziecie uzupełniać, tak samo jak wasze statystyki. Jeśli ktoś BARDZO czuje do tego awersję mogę sam wam podliczać, aczkolwiek nie wydaje mi się to aż tak trudne. Miasta dawajcie w spoilerach, coby nie robić zbyt długich postów.
[b][color=#00FF00]PS: Jako, że wyspa jest nienazwana, sami możecie dawać nazwy odkrytym lokacjom. Bawcie się dobrze. Rev, ty zaczynasz. Niebawem wrzucę posta pierwszego gdzie umieścisz odpowiedni post.[/color][/b]